تاثیر سایت بوکینگ در صنعت هتلداری
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

تاثیر سایت بوکینگ در صنعت هتلداری

 

در سال های اخیر سایت ها و استارت آپ های زیادی به کمک صنایع آمده اند و موجب رونق صنایع شده اند و در واقع این سایت ها و اپلیکیشن ها هستند که توانسته اند انسان ها را از اقصی نقاط دنیا به هم وصل نمایند و ارتباطات را افزایش دهند.صنعت گردشگری در چند ساله اخیر شاهد بیشترین تحولات و پیشرفت ها در زمینه استفاده از فن آوری های نوین و تولد اپلیکیشن ها و  سیستم های رزرواسیون آنلاین  هتل بوده است.

یکی از  مهمترین سایت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل نموده است سایت رزرواسیون اینترنتی بوکینگ  (BOOKING.COM) است که در صنعت هتلداری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و به یک مرجع برای اطلاع و مقایسه هتل های اقصی نقاط دنیا می باشد. سایت رزرواسیون بوکینگ که بسیار کامل و جامع  طراحی شده است تمامی امکانات هتل ها را جز به جز در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و عکس هایی با رزولوشین بالا از هتل ها در سایت قرار داه شده که می تواند به مشتریان هتل ها را از زوایای مختلف نشان دهد و امکانات هتل ها را به رخ بکشد. و این سایت در صنعت هتلداری از صدها ها کارمندو نیروی انسانی شاغل در بخش پذیرش و رزرواسیون هتل هتل ها کارامد تر عمل نموده است و موجب شده است که مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات هتل ها هیچ وابستگی به فعالان در حوزه هتلداری نداشته باشند و این مهم یک حسن در هتلداری محسوب می شود اگر چه در نظر اول خیلی خوشایند به نظر نیاید.

آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد این است که با ایجاد و گسترش پلتفرم ها و سایت های رزرواسیون اینترنتی از جمله  همین سایت بوکینگ تخلف هتل ها کمتر می شود چرا که مهمانان در قسمت نظرات از نظرات یکدیگر و تجربه های هم را می بینند و کمتر دچار اشتباه می شوند و با آسودگی خاطر دست به انتخاب می زنند و اینکه در سایت تمامی اطلاعات به صورت مستند و مکتوب وجود دارد هتل ها نمی توانند منکر بسیاری از گفته های خود شوند.
مهمانان می توانند به راحتی روی سایت اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند و پرداختی انجام دهند و این مسئله توانسته بسیار از دلالان صنعت هتلداری را از بین ببرد.
وبسایت و پلتفرم بوکینگ نشان از پیشرفت صنعت هتلداری دارد و شفافیت و صداقت را در این حوزه بالا برده است و هتل ها را موظف کرده است که بر اساس استاندارد های جهانی رفتار نمایند.
یکی دیگر از مزایای این سایت بخش امتیازدهی به هتل هاست چرا که هتل ها بر اساس نظرات مهمانان دسته بندی می شوند و در نموداری مورد بررسی قرار می گیرند.هتلداری هر چه قدر هم که قدرتمند عمل می نمود نمی توانست یکپارچگی که این سایت در این صنعت ایجاد نموده است به وجود آورد.
بوکینگ به حایگاه بسیار خوبی حتی در بین دفاتر مسافرتی و استارت آپ های ایرانی رسیده است به نحوی که در آژانس های ایرانی نیز مسافران را برای اطلاع از امکانات هتل هایی که برای گردشگری خارجی معرفی می نمایند به سایت بوکینگ ارجاع می دهد.شاید فکر کنید که چرا دفاتر مسافرتی  نباید مرجعی از اطلاعات هتل هایی که با آنها کار می کنند داشته باشند؟ واقعیت این است که اطلاعاتی که در خصوص انواع هتل ها و اقامت گاه ها از چهار گوشه جهان در وبسایت بوکینگ وجود دارد بسیار گسترده  و جامع  بوده و برای این منظور طراحی شده است و از سوی دیگر با توجه به توان فنی و امکانات گسترده این پلتفرم دیجیتالی بطور مداوم و مستمر در حال بروزرسانی میباشد و پر واضح است که سیستم های یک  آژانس مسافرتی و دفاتر فروش و رزرواسیون هتل ها توان تولید و نگهداری این مقدار از اطلاعات را ندارند.

منبع: سفرنامه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.